Jak rozwijać u dzieci elastyczność na zmiany,
czyli dostosowywanie się do warunków tam,
gdzie nie mamy na nie wpływu?

 

Namaste!

Zajęcia, które miały rozwinąć u dzieci elastyczność, najbardziej zmobilizowały nas – dorosłych – do tego, by zachować się elastycznie:)

Najpierw okazało się, że na warsztatach jest tylko 4 dzieci. Nie szkodzi, pracowałyśmy już kiedyś kameralnie.

Potem sprzęt zaczął nam płatać figle i film odtwarzany z płyty właściwie zupełnie nie był słyszalny. Po wypróbowaniu kilku par głośników (elastyczny plan B), sięgnęliśmy po plan C. Dodatkowo, film trzeba było co jakiś czas zatrzymywać, żeby wyjaśnić widzom, co się dzieje na ekranie.

Akcja tej wersji „Małej księżniczki” dzieje się w 1914 roku, w szkole z internatem. Uczestniczki potrzebowały więc wyjaśnień dotyczących kałamarza, obecności brytyjskich wojsk w Indiach oraz tego, kim był kominiarczyk. Zdumiona Helenka dopytywała, dlaczego dzieci żebrały na ulicach, a Fiona chciała wiedzieć, co to jest renta. No i koniecznie trzeba było rozstrzygnąć kwestię dziwnych kokardek na włosach dziewczynek z internatu, a potem z chusteczek hignienicznych zakręcić papiloty.

Zajęcia trwały dłużej niż planowaliśmy, ale to akurat nas zawsze bardzo cieszy! Mamy nadzieję, że bindi trzyma się wciąż mocno między Waszymi brwiami i nabraliście ochoty na więcej informacji o Indiach:)

Zobaczcie fotorelację, a my czekamy na Was za kilka tygodni!